Handelsbetingelser

Nedenfor finder du salgs- og leveringsbetingelserne for BBNshoppen.dk.

Betingelserne er bindende for dig når du handler på BBNshoppen.dk og du bør derfor læse dem grundigt igennem. 

Hvem handler jeg med på BBNshoppen.dk?

BBN Nordic ApS 
Nyholms Alle 24 
2610 Rødovre

CVR: 16781835 
Tlf. 3646 8416

www.bbnnordic.dk


Du kan kontakte os på e-mail via ”info@bbnshoppen.dk” eller på telefon 3646 8416. 

Vi garanterer at:

Betalingsløsningen er krypteret og sikkerhedsgodkendt. 
Du vil aldrig modtage SPAM fra denne hjemmeside. 
Du kun får nyhedsbreve når du udtrykkeligt har sagt ja, og du kan til enhver tid framelde dig dette via link i nyhedsbrevet.
 
Bestilling:

Systemet sender dig automatisk en e-mail, hvor det fremgår hvilke varer du har bestilt, priser samt en forventet leveringstid, negativ kreditvurdering, varen er udgået etc. Bedrageri og falske bestillinger vil blive politianmeldt.

Når din bestilling er ekspederet, modtager du en track & trace mail, hvor du kan følge din vare.


BBN Nordic ApS gemmer ikke aftalevilkårene, og du anbefales derfor at gemme eller udskrive aftalevilkårene i forbindelse med din bestilling. 


Priser, betaling og levering:

Logger du ind som erhverv er alle priser på webshoppen eksklusive moms, og logger du på som privat er alle priser angivet inkl. moms. Bestiller du som erhvervskunde men uden login foretages kreditvurdering inden afsendelse af varen. Alle priser i shoppen er eks. fragtomkostninger.

Vi accepterer betaling med kredit- og betalingskort, f.eks. Visa, Mastercard, Mastro, JCB og Dankort. BBN Nordic modtager eller lagrer ingen oplysninger om kortet.

 

Beløbet reserveres direkte på dit betalingskort, når du har godkendt betalingen. Beløbet debiteres først ved varens forsendelse. Dette gælder også ved køb af et produkt, som har en senere leveringstid, eller som er midlertidigt udsolgt.

 

Vi leverer som udgangspunkt kun i Danmark (Grønland og Færøerne undtaget). Vi leverer med GLS hvis forsendelsen har en samlet vægt < 30 kg, og med DHL hvis forsendelsen har en samlet vægt > 30 kg.

 

For B2C kunder:

Levering til:

GLS: Til en Pakkeshop nær dig: kr. 54,00 inkl. moms

GLS: Til en anden adresse end pakkeshop: kr. 73,75 inkl. moms

Fragtfri levering fra kr. 500,00 inkl. moms

 

For B2B kunder:

GLS levering fra 1 – 30 kg starter fra kr. 88,00 eksl. moms

DHL levering fra 30 kg og op starter fra kr. 185,00 eksl. moms

Fragtfri levering fra kr. 3500,00 eksl. moms

 

Du kan også vælge afhentning. Ved afhentning forstås at varen afhentes på vores lager i Rødovre. Dette er en gratis ydelse. Private kunder skal have betalt online inden en vare kan afhentes, pengene vil først blive trukket når varerne fysisk er afhentet på vores lager. Vi fremsender fakturakopi på mail ved afsendelse af ordren. Husk at gemme fakturaen, den skal benyttes ved evt. tilbagelevering, reklamation eller ombytning. 

De forskellige fragtmuligheder fremgår på webshoppen ifm. bestillingsprocessen.

Vi leverer altid din ordre så hurtigt som muligt, og for varer der findes på vores lager indenfor 2-4 arbejdsdage. Hvis varerne ikke findes på vores lager, kan leveringstiden være længere. Den forventede leveringstid vil altid fremgå som vejledende på de enkelte varer.

I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen.

 

Annullering af køb:

Du kan annullere en ordre umiddelbart efter du har bestilt den på bbnshoppen.dk ved at ringe til BBN Nordic ApS på 3646 8416, eller give os besked med oplysning om ordrenummer via info@bbnshoppen.dk.


Fortrydelsesret: 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@bbnshoppen.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet:

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du kun kan få en del af fragtomkostningerne tilbage.

Hvis du har opnået en mængderabat, og herefter fortryder en del af købet og ikke længere lever op til betingelsen for at opnå mængderabatten, vil du ikke længere have krav på værdien af rabatten.

 

Returnering:

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Vi anbefaler at du, via postkvittering eller lignende, sikrer dig bevis for at du har returneret varerne rettidigt. 

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: måtter, smeltelim, skridsikring 

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: kr. 205,00 eksl. moms

 
Uafhentede pakker: 
For pakker, som du afviser, når GLS afleverer dem, eller som ikke afhentes i en pakkeshop. Du skal selv betale for de faktiske fragtomkostninger for at pakken sendes retur til os.

 

Ingen fortrydelsesret:


Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

 

Varens stand, når du sender den retur:

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet:

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Afhenter du ikke pakken leveret til pakkeshop, og pakken sendes retur til os, vil du hæfte for de direkte udgifter herfor

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

Du skal sende varerne til BBN Nordic ApS, Nyholms Allé 24, 2610 Rødovre. 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Reklamation:

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Alle reklamationer kan meddeles til BBN Nordic ApS ved almindelig post, via ”info@bbnnordic.dk” eller på telefon 3646 8416. 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

 

Reklamation erhvervskunder:

Som erhvervskunde har du 6 måneders reklamationsret. Er reklamationen berettiget, vil vi gerne have mulighed for at prøve at reparerer på produktet inden vi tilbyder ombytning, afslag i købesummen eller ophævelse af handlen. 

 

Klagevejledning:

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Kundeservice hos BBN Nordic ApS på tlf: 36 46 84 16 eller på mail info@bbnshoppen.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til

 

Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

 

Personoplysninger:

Alle de oplysninger, du giver os, når du foretager en bestilling, er nødvendige, for at vi kan gennemføre handlen med dig og for at give dig en god service. 

Ingen personlige oplysninger der registreres på BBNshoppen.dk, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos BBNNordic.dk ApS.  Personoplysningerne registreres hos BBN Nordic ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på BBNshoppen.dk - BBN Nordic ApS

I forbindelse med elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@bbnshoppen.dk

Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg. Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I de fleste browsere sker det f.eks. via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger". 

For yderligere information omkring BBN Nordics privatlivspolitik kan læses på www.bbnshoppen.dk.

 

Generelle forbehold og forbehold for ændringer - Fejl & Mangler 

BBN Nordic ApS tager forbehold for hændelser der ligger uden for selskabets kontrol, såkaldt force majeure. 

BBN Nordic ApS forbeholder sig retten til at annullere en bestilling hvis kreditvurderingen er negativ.

 

Prisfejl:

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris. 

Vi er kun ansvarlige så længe det følger af dansk lov.

 

********************************************************************************************************************************************************************

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) Kan også findes som pdf under punktet returnering på forsiden.

 

Til:

BBN Nordic ApS

Nyholms Alle 24

2610 Rødovre

info@bbnshoppen.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: ___________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _____________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 17-01-2020